Invulling nodig voor één of meer avonden?

7 lessen over Kerk en Israël

Deputaten hebben 7 formulieren gemaakt waarmee met gemak 7 avonden (ochtenden, middagen of nachten mag ook) voorbereid kunnen worden over Kerk en Israël.

De lessen hebben de volgende thema’s:

1. Gods trouw aan Israël
  2. Jezus, een Jood
  3. Vier groepen
  4. Geopende Schriften
  5. Antisemitisme
  6. Politiek
  7. Toekomst

De thema’s zijn gekozen naar aanleiding van de stellingen in het visiedocument ‘Voorgoed verbonden’. Per les wordt aangegeven om welke stelling(en) het bij het betreffende thema gaat.

Bij elk thema wordt kort ingegaan op een aantal vragen die helpen bij de voorbereiding van de les. Niet alleen wordt per thema een lesdoel aangereikt, maar ook word je op weg geholpen bij het nadenken over hoe je doelgroep mogelijk tegenover het thema staat. Hierop volgt een idee hoe je de les op zou kunnen zetten (een lesopzet). Veel nadruk ligt daarbij op het activeren van de deelnemers.

Met behulp van dit materiaal kun je met minder moeite lessen over Kerk en Israël voorbereiden die passen bij jou en bij je doelgroep.

Op deze manier kun je geholpen worden bij de voorbereiding van jongeren- of volwassenen­catechese, kring-avonden, wijk-avonden, gemeente-avonden, vrouwen-vereniging, mannen-vereniging, jeugdvereniging, etc.

Nieuwsgierig geworden? Bekijk het document en zie zelf of het je verder helpt. Het materiaal is kosteloos te downloaden vanaf onze website (www.kerkenisrael.nl/pdf/Lesvoorbereiding.pdf).

drs. Robbert Jansen
Vrede over Israël jrg. 58 nr. 3 (juni 2014)